Priser:

Ljudanläggning inklusive mikrofon   1000:-
Porslin:   500:-
Städning:   2000:-

För vidare information om lokalens kapacitet, tillgång till kök, pris och andra villkor kan du höra av dig till oss.

Samlingssalen på Svalkan är ca 100 kvm och rymmer ca 75-80 personer vid en sittning.

Vi har ingen personal på plats under bokningen så mat, servering och städning sköter kunderna själva. Städning går att köpa till av ett externt städbolag för en kostnad på 2000 kr. Tala om vid bokningen ifall du är intresserad så förmedlar vi kontakterna.

Samlingssalen kan möbleras med 15 bord (70cm x 180 cm) som finns att tillgå. Det finns en veranda längs med ena långsidan av lokalen med möjlighet till infravärme på delar av verandan.

Vi har 80 kuvert av enklare festporslin som kostar 500 kr att hyra. Kunden ansvarar själv för att diska detta efter användning. För varje saknad eller trasig artikel debiterar vi 15 kr. Köket är lämpligt för uppvärmning av mat men inte avsett för tillagning av mat för ett stort antal gäster.

Fester får inte pågå längre än till midnatt. Förtäring av alkohol är tillåtet men måste ske under ordnade former.

Adress

Svalkanstigen
(Svalkanvägen),
Ulriksdals slottsområde,
170 79 Solna

Hitta hit

Till Svalkan tar du dig enklast med bil och det finns flera parkeringsplatser på området.

Om du vill åka kollektivt finns det möjlighet att åka tunnelbana till Bergshamra (röda linjen). Därifrån kan du ta buss 503 och då kliver du av vid hållplats Ulriksdals wärdshus. Det går även bra att promenera till Svalkan från Bergshamra centrum genom skogen och förbi Svedenbadet.

Svalkan

sedan 1936

Svalkan är en föreningsgård med vandrarhem i Ulriksdals slottsområde som Betlehemskyrkan drivit sedan 1936. Föreningsgården är öppen under sommarmånaderna och lockar då många människor, såväl Betlehemskyrkans medlemmar som ett stort antal turister och personer bosatta i området. Mer långväga besökare uppskattar möjligheten att kunna tillbringa några nätter i det vackra natur- och parkområdet kring Ulriksdal med endast en kort resa in till Stockholms centrum.

Villkor

Avbokningsregler:

Våra avbokningsregler är 50 % av avgiften fram till tre månader innan det bokade datumet.

Därefter är det 100 % av avgiften som debiteras vid avbokning. Detta beror på att Svalkan ofta bokas för olika evenemang runt 4-5 månader i förväg. Vid sena avbokningar kan vi därför oftast inte hyra ut lokalen det aktuella datumet.

Vi gör inga preliminärbokningar på Svalkan.

Svalkan Huvudbyggnad